شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

شرکت طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، طراحی فروشگاه اینترنتی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

کسب‌وکار آژانس گردشگری چقدر سرمایه می‌خواهد؟

بازگشت سرمایه RIO در آموزش

در جهان پیش رو که هر روز در علوم مختلف تکنولوژیک، اقتصاد و اجتماعی شاهد تحول هستیم سازمانها ناگزیر برای تطبیق با شرایط و نوآوری ها به سوی آموزش و بهسازی منابع انسانی می پردازند.
اما چگونه می توانیم ارزش فعالیتهای آموزش را توجیه کنیم و شواهدی قابل اطمینان و معتبر در مورد تاثیر آموزشهایی که برگزار کرده ایم ارایه کنیم ؟
چطور می توانیم پس از برگزاری دوره های آموزشی نتایجی ارایه دهیم که بر بهبود رفتار و عملکرد شرکت کنندگان در جهت پیشرفت و منافع سازمان صحه بگذارد ؟
این امر جنبه ی بسیار مهمی از آموزش است که از آن به عنوان اثربخشی آموزش یاد می کنیم.
سرمابه گذاری که سازمانها در بودجه ی آموزششان می کنند باعث می شود نیاز به نشان دادن ارزشهای برنامه های آموزشی و بازگشت سرمایه گذاری آموزش نقشی مهم در تداوم سرمایه گذاری داشته باشد.
هر جه نحوه ی محاسبه ی ما در نتایج و بازگشت سرمایه دقیق تر باشد میل سازمان به سرمایه گذاری برای آموزش بیشتر می شود.
به همین دلیل در سالهای اخیر نرخ بازگشت سرمایه به یک موضوع اصلی برای مدیران تبدیل شده است.
در سال 1956 دونالد کرک پاتریک الگوی ارزشیابی را در چهار سطح برای برنامه های آموزشی طراحی کرد، پس از آن جک فیلپس سطح پنجمی به آن اضافه کرد و آنرا بازگشت سرمایه ROI نامید در حقیقت این سطح به سنجش میزان بازگشت سرمایه گذاشته شده در برنامه های آموزشی می پردازد.

روش بازگشت سرمایه ROI یک روش مالی است. در این روش نتایج مفهمومی، عملکردی و مالی ارزیابی می شوند. نتایج مفهمومی مربوط به منافع سازمانی است مانند نگرشها، رعایت قوانین سازمانی و…. نتایج عملکردی اشاره به کارهایی دارد که قابل اندازه گیری هستند مانند افزایش کارایی، کاهش اتلاف وقت، کاهش غیبت، کاهش تاخیرزمان شروع کار و در نهایت نتیج مالی مستقیما مربوط به منافع مالی سازمان می باشد مانند افزایش فروش، افزایش درآمد، کاهش ضایعات و ….

  • مرحله اول : ارزشيابي برنامه ريزي

برای تعیین محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در مرحله ی اول به شناسایی اهداف و منافعی که باید ارزشیابی شوند می پردازیم این مرحله باید زمانی که دوره های آموزشیمان را طراحی می کنیم تعریف شده باشند اگر اهداف برنامه ی آموزشیتان را به درستی مشخص نکرده اید حتما به دقت به آن بپردازید برگزاری دوره ها و کلاسهای آموزشی بدون در نظر گرفتن اهدافی که منطبق با منافع و هدف های سازمانمان باشد مارا به نتایج دلخواه نمی رساند.
برای اینکه بتوانیم اهداف یادگیری را مشخص کنیم بهتر است سه اصل زیر را در نظر داشته باشیم :

  • عملکردی که انتظار داریم چیست ؟
  • در چه شرایطی این عملکرد را انتظار داریم ؟
  • سطح حداقلی قابل قبول این عملکرد چیست؟

گام بعدي از مرحله ارزيابي برنامه‌ريزي‌، تعيين منافع برنامه آموزشي است
بهتر است در هر بار بازگشت سرمایه را برای یک دوره آموزشی محاسبه کنید.

  • مرحله دوم : جمع آوری داده ها

دومین مرحله از مدل بازگشت سرمایه جمع آوری داده ها است.این مرحله شامل تعیین هزینه های برنامه و جمع آوری فیزیکی داده های منافع است.این مرحله در چندگام انجام می شود: نخستین گام از جمع آوری داده ها،تعیین هزینه های برنامه آموزشی است و دومین گام نیز شامل جمع آوری داده ها درباره منافع است
هزینه های آموزشی به سه دسته تقسیم می شوند :

  • سیاهه هزینه های شناخته شده
  • دیگر هزینه های شناخته شده
  • هزینه های اضافی برآورد شده

در نظر داشته باشید که در زمان محاسبه هزینه های آموزشی تمام هزینه های مستقیم و غیر مستقیم را محاسبه نمایید. در ذیل نمونه هایی از این هزینه ها را شرح داده ایم :

  • هزينه برگزاري دوره ، تجزيه و تحليل نيازها ، نوشتن ، نشان دادن ، تست اعتبار بخشي و ابزار ارزشيابي
    حقوق و دستمزد نيروي انساني ، مديريت و كاركنان در گير در طراحي و برگزاري دوره
  • حقوق و دستمزد فراگيران
  • دستمزد كاركنان موقت يا پيماني اجرت بگير براي حفظ بهره وري و يا خدمات رساني منظم در مدت زمان نبود
  • كاركنان به لحاظ اعزام به آموزش
  • كاهش در آمد در موقعي كه كاركنان درگير فعاليت هاي آموزشي هستند
  • تجهيزات و تسهيلات سخت افزاري و نرم افزاري و غيره
  • مرحله سوم : تحلیل داده

گام سوم و آخر در بازگشت سرمایه شامل ارزیابی داده ها،جمع بندی و گزارش نتایج است. ارزیابی اطلاعات،هزینه ها و منافع را مشخص می سازد.هزینه ها قابل فهم هستند اما برای تعیین منافع ضروری است اطلاعات کمی به ارزش پولی تبدیل شوند.

در آخر باید بدانیم
الگوي ارزيابي بازگشت سرمايه (ROI) از جامعیت، پيچيدگي و كاربرد بيشتري نسبت به دیگر الگوهای ارزیابی اثربخشی برخوردار است و باید بدانید که محاسبه ی بازگشت سرمایه معمولا کاری دشوار است. اصولا به دلیل نبود ابزارهای مناسب برای ارزشیابی و کمبود اعتبار و … برای سازمانها مشکل است منافع برنامه های آموزشی را در قالب اصطلاحات پولی در بیاورند.
الگوی بازگشت سرمایه براي دوره هاي بلند مدت و فني – مهارتي و براي شرکتها و سازمانهاي صنعتي و توليدي از کاربرد مناسب تري برخوردار است.

معنای فیلترینگ احتمالی تلگرام چیست؟

داستان برخوردهای رسمی با روزنامه، همچنان با رسانه‌های بعدی نیز تکرار شده است و هنوز نیز عده‌ای در سودای تکرار این برخورد با تلگرام هستند.

به گزارش ایسنا، عباس عبدی، در ستون «نگاه روز» روزنامه اعتماد نوشت: «داستان امروز تلگرام در ایران، داستان دیروز رسانه در ایران است. امروز و پس از حدود دو قرن که از ورود اولین رسانه مدرن، یعنی روزنامه به این کشور می‌گذرد، داستان برخوردهای رسمی با روزنامه، همچنان با رسانه‌های بعدی نیز تکرار شده است و هنوز نیز عده‌ای در سودای تکرار این برخورد با تلگرام هستند ولی چنین سیاستی نه از روی اعتماد به نفس و عقلانیت، بلکه از روی انفعال و ترس از آینده و بی‌اعتمادی به مردم و جامعه است.

بنده اولین نکته‌ای را که باید متذکر شوم این است که نسبت به فضای مجازی و تلگرام انتقادات بسیاری دارم. هر چند استفاده زیادی از آن می‌کنم ولی به طور معمول از تلگرام برای اظهار نظرات و تحلیل‌هایم استفاده نمی‌کنم، بلکه تلگرام بیشتر وسیله‌ای برای بازنشر نوشته‌هایم است؛ نوشته‌هایی که عموما در مطبوعات منتشر و در تلگرام بازنشر می‌شوند. چرا چنین می‌کنم؟ به این علت که معتقدم مشکل رسانه در جامعه ایران، ضعف در نظام رسانه‌های رسمی آن است و با حضور در رسانه غیر رسمی مشکل نظام رسانه‌ای ایران حل نخواهد شد. باید نظام رسمی و به طور مشخص صدا و سیما را تقویت کرد و حوزه آزادی آن را توسعه داد و باز کرد. در غیر این صورت با باز شدن فضای تلگرام و سایر شیوه‌های غیر رسمی ارتباطی و رسانه‌ای، نمی‌توان مشکلات کشور را در حوزه رسانه حل کرد. از سوی دیگر اشکالات این نوع شبکه‌های مجازی را در ایران زیاد می‌دانم ولی معتقدم این اشکالات ذاتی آنها نیست، بلکه در ایران عارضی است. به این معنا که با محدودیت‌های بسیار زیاد در صداوسیما و تا حدی مطبوعات، کارکردهای آنها به دوش نحیف (از حیث حرفه‌ای و تعهد روزنامه‌نگاری) و ناتوان این شبکه‌ها منتقل شده و آنها قادر به تحمل این‌ بار نیستند. در نتیجه شاهد عوارض منفی آنها هستیم. ولی همانطور که گفته شد این عوارض ذاتی آنها نیست؛ چرا که در بسیاری از کشورهای جهان از این شبکه‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شود ولی چنین عوارضی را ندارند. روشن است که از این شبکه‌ها برای اطلاع‌رسانی و درج و نشر خبر و حتی تحلیل استفاده نمی‌شوند. انجام این وظایف در درجه اول به عهده رسانه‌های رسمی مثل رادیو و تلویزیون و مطبوعات است ولی در ایران صداوسیما عملا از گردونه کارکردهای واقعی‌اش خارج شده است و بیشتر به موضوع اوقات فراغت و فوتبال و سریال‌های سرگرم‌کننده مشغول است.

محدودیت‌های مطبوعات نیز قابل انکار نیست در نتیجه مردم برای تامین این گونه از نیازهای ارتباطی خود، از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند. راه‌ حل خلاص شدن از این عوارض، بستن و فیلترینگ این شبکه‌ها نیست، بلکه آزاد کردن رسانه‌های رسمی از قیدوبندهای اطلاع‌رسانی باید در دستور کار باشد. البته خیلی ساده‌انگارانه است که گمان کنیم تلگرام را فقط برای عوارض آن مسدود می‌‌کنند. اگر کسانی با این عوارض مخالف باشند، خیلی پیش از آن می‌توانستند از طریق باز کردن صداوسیما مانع آن عوارض شوند. هدف اصلی از فیلترینگ احتمالی تلگرام، بازگشت به گذشته انحصار رسانه‌ای است. کسانی که یک عمر با انحصار رسانه خو کرده‌اند و یک‌طرفه هرچه خواسته‌اند، گفته‌اند اکنون فضای چندصدایی را نمی‌توانند تحمل کنند و درصدد فیلترینگ آن هستند. کسانی که در این فضای چندصدایی حرفی برای گفتن ندارند یا هرچه می‌گویند به نوعی تبدیل به مضحکه خاص و عام می‌شود، اکنون برای بازگشت به دوران انحصار رسانه‌ای روزشماری می‌‌کنند.

وضعیت رسانه‌های رسمی در جامعه ایران از دو حال خارج نیست: یا آن قدر آزاد است که نیازهای عمومی مردم در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی را تامین کند یا آن که این رسانه‌ها آن قدر محدود و سوگیرانه هستند که مورد اقبال مردم نیستند و به منابع دیگر مراجعه می‌کنند؟ به طور قطع مسئولان ذی‌ربط شجاعت و شهامت لازم را ندارند که بپذیرند وضع دوم شامل حال ما می‌شود. ولی اگر چنین نمی‌پندارند، چرا در جامعه‌ای که آزادی رسانه و اطلاع‌رسانی هست، باید از وجود رسانه‌های دیگر و مستقل ترسید؟ جانشینی شبکه‌های داخلی نیز نوعی شوخی محسوب می‌شود. چون اگر امکان داشت که شبکه‌های اجتماعی داخل کشور خارج از فضاهای رسمی فعالیت و مردم به آنها اعتماد کنند، تاکنون این شبکه‌ها گسترش یافته بود و دلیلی نداشت که مردم شبکه‌های فرامرزی را بر آنها ترجیح دهند. بی‌اعتمادی گسترده‌ای که در جامعه ایران و نسبت به استقلال رسانه‌ای شکل گرفته، اکنون در حال نشان دادن عوارض خود است.

مشکل دیگر و همیشگی که سیاست فیلترینگ با آن مواجه است، ناکارآمدی آن در برابر پیشرفت‌های فناوری است. برخی‌ها چین را به رخ می‌کشند. این مقایسه تا حدی ساده‌انگارانه است. کشوری که طی سه دهه رشد دورقمی داشته و در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است و طرح‌های اقتصادی هزار میلیارد دلاری برای جهان دارد و... را با خودمان مقایسه نکنیم؛ با مدیریتی که از اتخاذ کوچک‌ترین سیاست‌های اقتصادی مولد ناتوان است. هر زمان توانستیم فقط چند سال رشد دو رقمی داشته باشیم و مساله بیکاری را حل کنیم، آنگاه دیگران هستند که در پی این می‌روند تا رسانه‌های ایران را فیلتر کنند. بنابراین بهتر است مردم را عصبانی نکنیم. حتی اگر اتفاقات دی ماه را معلول تلگرام بدانید، باز هم باید شکرگزار آن بود که تلگرام موجب شد که بروز این رویداد به تاخیر نیفتد. همه کسانی که از تلگرام استفاده می‌کنند، کمابیش با عوارض و نکات منفی آن آشنا هستند ولی کمتر کسی حاضر است که بر اساس عوارض یک پدیده، آن هم عوارضی که ذاتی آن نیست درباره آن پدیده داوری کند که اگر چنین بود همه پدیده‌های مدرن باید محکوم و مردود می‌شدند. چون همه آنها کمابیش دارای عوارضی هستند. اتفاقا عوارض آنها وقتی در اوج است که پدیده مدرن را به صورت سنتی و در چارچوب گذشته استفاده کنیم. به نظر بنده فیلترینگ تلگرام فقط یک معنی دارد و آن اعلام ناتوانی سیاسی است. قبول دارم که کنار آمدن با تلگرام و کلا رسانه‌های غیر انحصاری سخت و جانکاه است ولی چاره‌ای نیست جز این که باید با این وضع خود را تطبیق دهند.»

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

در ادامه قصد داریم تا ده وب سایت آموزش نقاشی که همانند کلاس‌هایی رایگان برای فراگیری این هنر ارزشمند هستند را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

به اعتقاد بسیاری توانایی نقاشی کردن و آواز خواندن جزو مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که تنها عده‌ی خاص و محدودی از آن‌ها برخوردارند؛ اما با وجود این که یادگیری هنر آواز به صورت اینترنتی کاری مشکل و شاید غیرممکن به باشد، وب سایت های آموزش نقاشی زیادی وجود دارند که به صورت آنلاین و مجانی، به علاقه‌مندان هنر نقاشی را آموزش می‌دهند.

همچنین با اینکه نرم افزارهای کاربردی زیادی همانند فتوشاپ وجود دارند که امکان طراحی گرافیکی را برای کاربران فراهم می‌کنند، مسلط بودن به مهارت رسم کردن سوژه‌های مختلف با دست، قابلیتی مهم و به باور برخی طراحان حرفه‌ای، ضروری است.

از آنجایی که زندگی در قرن بیستم مشکلات خاص خود را دارد و جدا از بحث داشتن توان اقتصادی، افراد زیادی هستند که وقت کافی برای شرکت در کلاس نقاشی را ندارند، آموزش آنلاین نقاشی راه حل خوبی برای یادگیری این هنر باارزش، بدون تلف کردن بیش از حد وقت و هزینه است. این شما و این هم ده وب سایت آموزش نقاشی که در سطح جهانی مخاطبان زیادی را به این هنر علاقه‌مند کرده‌اند.

10 وب سایت آموزش نقاشی

1. Drawspace

مورد اول از این لیست، وب سایت drawspace.com است که توسط شخصی به نام برندا هودینوت اداره شده و شامل بیش از 500 کلاس آموزشی در تمامی سطوح، در مورد آموزش نقاشی و طراحی است. به علاوه‌ی کلاس‌ها، تالار گفتگویی هم در این وب سایت وجود دارد که علاقه‌مندان از طریق آن با یکدیگر به تبادل نظر می‌پردازند و نکات مختلف را در مورد این مهارت به هم آموزش می‌دهند.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

چیزی در حدود 15 درصد دوره‌های این وب سایت آموزش نقاشی صورت مجانی در اختیار کاربران است و تنها با گذراندن این کلاس‌ها، می‌توان به سطح خوبی از آمادگی در نقاشی رسید. برای بهره بردن از خدمات Drawspace لازم است که به صورت مجانی عضو سایت شوید؛ پس از انجام این مراحل،‌ فایل‌های آموزشی پی دی اف که با کیفیت بالا آماده شده و شامل مراحل قدم به قدم آموزش می‌شوند، برای دانلود یا مشاهده آنلاین در دسترس شما قرار می‌گیرند.

2. Drawing Coach

وب سایت drawingcoach.com مخصوص یادگیری مهارت کشیدن سوژه‌ها به صورت کارتونی و با چاشنی کاریکاتور است؛ البته فایل‌های آموزشی گام به گام در مورد سبک‌های دیگر نقاشی را هم می‌توان در این مورد از لیست وب سایت های آموزش نقاشی پیدا کرد، اما تمرکز اصلی مدیران Drawing Coach بر روی خلق شخصیت‌های کارتونی است.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

فایل‌های وب سایت Drawing Coach شامل مطالب تئوری سبک، به همراه آموزش تکنیک‌های قوی و حرفه‌ای نقاشی کارتونی می‌شوند.

3. Arty Factory

مورد سوم یک وب سایت آموزش آنلاین نقاشی به آدرس artyfactory.com است که به عنوان منبعی مرتب و مجانی از درس‌های نقاشی با قلمو، مداد و طراحی شناخته می‌شود.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

بخش‌های مختلف Arty Factory به کاربر این امکان را می‌دهند که با گذراندن دوره‌های ساده و قدم به قدم، مهارت‌های ویژه‌ای را یاد بگیرد.

4. Academy of Art University

اگر به دنبال آموزشی راحت و بدون دردسر هستید و می‌خواهید اعتماد به نفس خود در نقاشی را زیاد کنید،‌ وب سایت academyart.edu مخصوص شماست؛ برای دسترسی به محتوای این سایت لازم است که از Flash Player استفاده کنید،‌ اما پس از وارد شدن به محیط آموزشی، خواهید دید که چگونه می‌توان در چند مرحله ساده، با تئوری‌های مربوط به کشیدن صورت، نسبت بخش‌های مختلف چهره و چگونگی کشیدن حالت‌های مختلف صورت آشنا شد.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

می‌توان گفت که این وب سایت آموزش نقاشی یکی از بهترین راه‌ها برای حرفه‌ای شدن در مهارت کشیدن پرتره است.

5. Rate My Drawings

وب سایت ratemydrawings.com یک انجمن آنلاین از علاقه‌مندان به هنر نقاشی، با بیش از 50 هزار عضو است و به عنوان پلتفرمی برای یادگیری نقاشی، بحث و گفتگو در مورد این مهارت و به اشتراک گذاشتن فایل‌های آموزشی مختلف شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند در Rate My Drawings به کمک ابزار نرم افزارهای مختلف، آثار متفاوت و منحصر به فردی را خلق کرده و این نقاشی‌ها را برای امتیازدهی به اشتراک بگذارند.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

به علاوه، این وب سایت آموزش نقاشی امکان چت کردن کاربران و طراحی به صورت چند کاربره را فراهم می‌کند و فضایی مناسب برای یادگیری دست جمعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

6. Drawing Now

مورد ششم از لیست بهترین سایت های آموزش نقاشی drawingnow.com است که با فضایی ساده، مبتدیانی که به یادگیری نقاشی علاقه دارند را به استفاده از سایت ترغیب می‌کند. ثبت نام در Drawing Now رایگان یوده و با انجام مراحل مربوطه، کاربر می‌توان به صورت زنده با دیگران چت کرده و از آموزش‌های قدم به قدم و راحت لذت ببرد.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

به علاوه،‌ کسانی که مهارت نسبتا مناسبی در نقاشی کردن دارند، می‌توانند هنر خود را به دیگران آموزش دهند و فایل‌های تدریس نقاشی را در وب سایت قرار دهند. Drawing Now به صورت اپلیکیشن هم برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس است.

7. Daily Sketch Challenge

وب سایت آموزش نقاشی dailysketchchallenge.deviantart.com به عنوان بزرگ‌ترین انجمن هنری آنلاین شناخته می‌شود و افراد در سطوح مختلف مهارتی می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

Daily Sketch Challenge از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون،‌ عده‌ی زیادی به جمع کاربران این وب سایت پیوسته‌اند. شما می‌توانید با عضویت در این انجمن به صورت روزانه از ایده‌های مختلف برای نقاشی استفاده کنید و با کمک فایل‌های آموزشی قابل‌دسترس و محیط کاربر پسند سایت، آثار خود را با سایر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

8. Ctrl+Paint

وب سایت ctrlpaint.com بر روی آموزش نقاشی دیجیتال متمرکز است و شامل ویدیوهایی کوتاه (در حد 5 دقیقه) و متوالی می‌شود که به صورت گام به گام،‌ این هنر مدرن را به شما آموزش می‌دهند.

در بخش Drawing Habit این وب سایت آموزش نقاشی، مطالب جالبی در مورد نقاشی دیجیتال در دسترس است و با اطمینان می‌توان گفت که افراد مبتدی در استفاده از Ctrl+Paint به مشکل بر نخواهند خورد.

9. پینترست

پینترست (pinterest.com) یک شبکه اجتماعی شناخته‌شده است که با جستجوی عبارت‌های مختلف در مورد آموزش نقاشی در نوار سرچ آن،‌ می‌توان به مطالب گسترده‌ای در این رابطه دسترسی داشت. این شبکه در سال 2016 به صورت ماهیانه 150 میلیون کاربر فعال داشته است و افراد زیادی در صفحه مخصوص خود در پینترست، فایل‌های آموزشی مفیدی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

10. یوتیوب

کمتر کسی پیدا می‌شود که با وب سایت فوق معروف youtube.com آشنا نباشد؛ آمار نشان می‌دهند که چیزی در حدود یک سوم افرادی که در جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، با این وب سایت آشنا بوده و از خدمات آن بهره می‌برند. در یوتیوب کانال‌های مختلف فعال، در مورد موضوعات گسترده، وجود دارند و نقاشی تنها مهارتی نیست که می‌توان در مورد آن مطالب مفیدی را به صورت فایل‌های تصویری، بر روی یوتیوب پیدا کرد.

معرفی 10 وب سایت آموزش نقاشی ؛ استعدادهای هنری خود را پرورش دهید!

تنها کافیست که در بخش مخصوص جستجوی سایت، عبارت‌های موردنظرتان در مورد نقاشی را تایپ کرده و در میان لیست بلند بالایی از نتایج که در جلوی چشمتان ظاهر می‌شود، ویدیوی که به نظر از همه مفیدتر است را انتخاب کنید.

طراحی سایت شرکتی در قم | طراحی وب سایت بنگاه

شرکت طراحی سایت نوپرداز ارائه دهنده خدمات طراحی وبسایت شرکتی و بنگاه ها می باشد. ما تلاش داریم تا با استفاده از ابزار هایی کارآمد و حرفه ای بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما ایجاد نماییم. شما می توانید برای ثبت سفارش هم اکنون با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت شرکتی در قم

استان قم یکی از شهر های مذهبی و در حال توسعه کشور است که امروزه شرکت های مختلفی در آن مشغول فعالیت هستند. از این رو شرکت نوپرداز در راستای برآورده نمودن خواسته های شرکت ها در دنیای اینترنت اقدام به طراحی سایت شرکتی در شهر قم نمود. استفاده از قالب های اختصاصی، طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو وب سایت و رعایت بالاترین نکات امنیتی از جمله موارد مهمی است که در پیاده سازی پروژه رعایت می گردند.

همچنین شما می توانید برای پیاده سازی طرح و ایده مد نظر خود با بخش پشتیبانی شرکت تماس حاصل نموده از اطلاعات لازم را در این باب کسب نمایید.

طراحی سایت بنگاه

بنگاه یکی از واژه های قدیمی است که به معنای محل سکونت و استقرار به کار گرفته شده است. معمولا بنگاه ها اهداف طولانی و مستمری را دنبال می کنند. امروزه بنگاه های اقتصادی جهت ارائه نمودن خدمات و محصولات خود نیاز به این دارند که وارد دنیای اینترنت شوند. از این رو طراحی وب سایت بنگاه بسیار اهمیت بالایی دارد و می تواند به معنی موجودیت آن ها در دنیای وب باشد.

ما در شرکت نوپرداز آماده ارائه خدمات طراحی سایت بنگاه به مشتریان گرامی می باشیم.

سایت بنگاه و شرکت

امکانات طراحی سایت شرکتی و بنگاه

  • پنل مدیریتی پیشرفته و آسان
  • استفاده از درگاه پرداخت آنلاین
  • امکان ایجاد صفحات مختلف و ویرایش آن ها
  • امکان ثبت نام کاربران
  • امکان ایجاد باشگاه مشتریان
  • امکان ساخت اسلایدر ها و گالری تصاویر
  • امکان استفاده از نقشه سایت
  • استفاده از نقشه گوگل
  • ایجاد دسترسی های مختلف برای کاربران سایت
  • امکان نظر دهی و ثبت امتیاز توسط کاربران
  • و سایر خدمات مورد نظر شما

امکانات بهترین سایت های خبری

عصر، عصر اطلاعات است. و اینترنت نیز که نقش پررنگی در زندگی انسان پیدا کرده است؛ یکی از ابزار انتقال این اطلاعات به حساب می آید. امروزه مردم بیشتر از اینترنت به جای روزنامه ها و مجلات مختلف استفاده می کنند. با این اوصاف وجود سایت های خبری بدیهی است؛ و تعداد این سایت های خبری رو به افزایش است. اما در این میان سایت های خبری با امکانات و طراحی عالی، ظاهر ساده و کاربر پسند و منابع موثق و اخبار به روز و کاملا درست کمتر دیده می شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین سایت های خبری و امکانات و ویژگی آن ها بپردازیم.

لیست مهم ترین امکانات سایت های خبری

  • محتوای باکیفیت، ساده و خوانا و استفاده از تگ های هدر
  • انتشار اخبار صحیح همراه با منبع
  • دسته بندی، چیدمان و گرافیک سایت باید مناسب سایت های خبری باشد؛ به طوری که کاربر به آسانی بتواند به اخبار مورد نظر دسترسی داشته باشد.
  • طراحی واکنشگرا و سئو شده قالب سایت
  • رعایت تمامی نکات سئو
  • به روز رسانی اخبار
  • استفاده از تصاویر با کیفیت و تا حد ممکن کم حجم
  • امکان ارسال ایمیل خبری توسط کاربران
  • قرار دادن زبان های دیگر در زیر دامنه ها
  • استفاده از انواع عکس و فیلم در کنار خبر
  • احترام به باورهای دینی و سنتی اقوام مختلف
  • بی طرف بودن در مسائل مختلف و پرهیز از سیاست زدگی

معرفی بهترین سایت های خبری

پس از بررسی ویژگی ها و امکاناتی که باعث می شوند یک سایت خبری در زمره سایت های خبری خوب قرار بگیرد. قصد داریم سایت های خبری را که از این ویژگی ها برخوردارند معرفی کنیم. البته باید به این نکته توجه کرد هرکدام از سایت های معرفی شده تعدادی از این ویژگی ها را دارا می باشند. پس در این صورت زمینه برای پیشرفت این سایت ها یا طراحی سایت های خبری جدید که بتواند تمام موارد گفته شده را در بر گیرد وجود دارد.

سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

این سایت خبری رشدی صعودی داشته و از پربازدیدترین سایت های خبری ایران است. این سایت متعلق به باشگاه خبرنگاران جوان ملی است. بیشترین بازدید از این سایت خبری از طریق گوگل می باشد.. اما این سایت با مشکلات و معایبی از جمله سئو نامناسب قالب، نداشتن بخش نمایش اخبار مرتبط در صفحات داخلی سایت و چندین ایراد دیگر همراه است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس دارای رتبه 21 الکسا در ایران است که بسیار خوب است. بیشتر ورودی این سایت نیز از طریق گوگل می باشد. اما از نکات منفی مشاهده شده در این سایت می توان به کم بودن سرعت لود صفحات و استفاده از تصاویر با حجم بالا و بهینه سازی نشده اشاره کرد.

سایت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

این سایت رتبه 29 الکسا را به خود اختصاص داده است. ایسنا به جهاد دانشگاهی وابسته است. مخاطبان این سایت علاوه بر کاربران عادی، روزنامه ها و مطبوعات نیز هستند که اکثر اخبار خود را به نقل از ایسنا بیان می کنند. اطلاعات و اخبار این سایت اکثرا از منابع موثق هستند و اخبار همیشه در حال به روز رسانی می باشند.

سایت خبرگزاری فاکس نیوز

خبرگزاری فاکس نیوز از برترین و مهمترین خبرگزاری های آمریکاست. با اینکه شعار این خبرگزاری ادعا بر بی طرفی فاکس نیوز دارد؛ اما جهت گیری سیاسی خبرگزاری فاکس نیوز به جمهوری خواهان تمایل دارد و در پوشش اخبار بی طرف نیست. وب سایت خبری فاکس نیوز در سال 1995 شروع به کار کرد و سایت آخرین اخبار را پوشش می دهد.

مطالب مرتبط: طراحی سایت خبرگذاری نوپرداز

معیارهای انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن

موفقیت در بازار دیجیتال بستگی به طراحی یک اپلیکیشن موفق دارد که موثر، کار آمد و مفید و قادر به رقابت با دیگر اپلیکیشن ها باشد. امروزه اکثر افراد در سراسر جهان کارهایی مانند رزرو بلیط، پرداخت قبض، ارسال ایمیل، چت با دوستان، خرید کردن و … را از طریق تلفن همراه خود انجام می دهند، اپلیکیشن های تلفن همراه انجام بسیاری از کارها را برای ما راحت کرده اند. با وجود استفاده زیاد از تلفن همراه در دنیای امروز، شگفت انگیز نیست اگر بگوییم که توسعه اپلیکیشن موبایل یک تجارت پر رونق است.

معیارهای انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن چیست؟

همه افراد به نوعی روزانه با موبایل و اپلیکیشن های آن در ارتباط هستند، به همین دلیل طراحی اپلیکیشن اهمیت زیادی پیدا کرده است. اما آیا هر کسی توانایی طراحی اپلیکیشن را دارد؟ درست است که افراد زیادی ادعای طراحی اپلیکیشن را دارند اما به این معنا نمی باشد که آنها در کار خود موفق هستند. شرکت های زیادی در زمینه طراحی اپلیکیشن فعالیت دارند، اما فقط شرکت هایی در این زمینه موفق هستند، که تیم متخصص آن از تجربه و سابقه کافی برخوردار باشد. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی معیارهای انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن می پردازیم.

مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن های کاربردی و پرطرفدار برای تلفن همراه ویژگی های متعددی دارد که به چند ویژگی مهم آن که بهترین شرکت ها به آن توجه دارند اشاره می کنیم:

طراحی اپلیکیشن ساده برای کاربران

طراحی اپلیکیشن ساده چیزی است که کاربران به دنبال هستند. اپلیکیشن های که کار با آنها ساده و راحت باشد طرفداران بیشتری بین کاربران دارند. پس بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن باید اپلیکیشنی را طراحی کند که ضمن رفع نیازهای اساسی کاربران طرز کار راحتی داشته باشد و پیچیده و سخت نباشد. اپلیکیشن های ساده علاوه بر داشتن رکورد امنیتی بیشتر باعث صرفه جویی در زمان می شوند

معیارهای انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن پر سرعت برای کاربران

اپلیکیشن های پرسرعت به خاطر صرفه جویی در وقت بین کاربران محبوبیت بیشتری دارند. برنامه های پرسرعت که زمان بارگذاری پایینی دارند به کاربران این امکان را می دهند که از برنامه های بیشتری بتوانند استفاده کنند.

طراحی اپلیکیشن هایی که قابلیت استفاده آفلاین دارند

استفاده از اپلیکیشن های که در حالت آفلاین قابل استفاده هستند، یک ویژگی بسیار مفید می باشد. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که بدون نگرانی از محدودیت داده از اپلیکیشن استفاده بیشتری داشته باشند. این ویژگی برای سفر بسیار مناسب می باشد، مسافران که همیشه به وای فای دسترسی ندارند، در طول سفر خود با خیال راحت می توانند از برنامه مورد نظر خود استفاده کنند.

طراحی یک اپلیکیشن با سیستم فید بک (باز خورد)

سیستم های فید بک همکاری بین کابران و توسعه دهندگان را افزایش می دهند و نشان دهنده این است که نظرات کاربران برای شرکت شما ارزشمند هستند. اجرای این سیستم به راحتی بر روی اپلیکیشن ها با اضافه کردن یک دکمه امکان پذیر است. وجود فید بک در اپلیکیشن به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که اطلاعات را جمع آوری کنند و به طور مداوم یک اپلیکیشن را براساس خواسته های کاربران بهبود بخشند.

معیارهای انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن

معیارهای انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن

داشتن متخصصین حرفه ای و ماهر در زمینه طراحی اپلیکیشن برای اندروید، ios و…

مشاوره و راهنمایی رایگان

عدم ارائه اپلیکیشن های مشتریان خود به دیگر مشتری ها

داشتن ایده های خاص و خلاقانه در طراحی اپلیکیشن

داشتن اطلاعات به روز در زمینه طراحی اپلیکیشن

طراحی دقیق و کارآمد

طراحی اپلیکیشن با قیمت مناسب

طراحی جذاب و کاربردی

طراحی اپلیکیشن با رابط کاربری خوب و کار آمد

ارائه پشتیبانی رایگان و بلند مدت

مسئولیت پذیری و صداقت در انجام کلیه سفارشات

داشتن نمونه کارهای قوی و موفق

توجه به نظرات مشتریان خود در زمینه طراحی اپلیکیشن

امکان تست کلیه اپلیکیشن ها

بررسی تمام برنامه های اپلیکیشن توسط برنامه نویسان حرفه ای

طراحی بهترین گرافیک

طراحی اپلیکیشن منطبق با استانداردهای جهانی

طراحی تمام اپلیکیشن ها آموزشی، آب و هوا، کسب و کار، اخبار، فروشگاهی و …

انتخاب شرکتی که معروف و سرشناس باشد

داشتن مجوز طراحی اپلیکیشن


سفارش طراحی وب سایت اختصاصی

طراحی وب سایت اختصاصی در شرکت نوپرداز از صفر تا صد به صورت کاملا اختصاصی بوده و مطابق با پیشرفته ترین اصول برنامه نویسی و طراحی سایت روز دنیا انجام خواهد گرفت. تمامی نیاز های مشتریان در این روش طراحی مورد بررسی و تایید وی قرار خواهد گرفت. طرح گرافیکی وب سایت نیز به صورت کاملا اختصاصی ایجاد می گردد.

روند کار به این صورت خواهد بود که مشتریان عزیز پس از سفارش طراحی سایت جزییات دقیق مربوط به پروژه اختصاصی مد نظرشان را در اختیار شرکت قرار می دهند و سپس کارشناسان ما نسبت به پیاده سازی آن ایده و طرح اقدام می نمایند. داشتن امنیت بالا و سرعت بارگذاری مناسب از جمله موارد مهم این مدل وب سایت ها محسوب می گردد.

طراحی وب سایت

سفارش طراحی سایت اختصاصی

سفارش طراحی سایت معمولا یکی از مهم ترن اقدامات در هر پروژه ای است. مشتریان گرامی می توانند جهت سفارش طراحی سایت وارد منو تماس با ما شوند و یا جهت سفارش و دریافت مشاوره های حرفه ای با بخش پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایند. همکاران ما در تمام ساعات کاری پاسخگوی نیاز های شما مشتریان گرامی خواهند بود.

برنامه نویسی وب سایت اختصاصی

همانطور که می دانید شرکت ها معمولا از زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند php و asp و java برای پیاده سازی وب سایت های مشتریان استفاده می کنند. هر کدام از زبان های برنامه نویسی مزایا و معایبی نسبت به دیگر زبان ها دارند. متخصصان شرکت نوپرداز تلاش دارند با استفاده از تجربه کاری و مهارت های خود بهترین گزینه را برای پیاده سازی سایت اختصاصی شما انتخاب نمایند.

قالب های آماده در طراحی وب سایت

بسیاری از مشتریان از ما این سوال را می کنند که چرا با وجود قالب های آماده بسیار زیادی که وجود دارند ما باید از سیستم های اختصاصی برای پیاده سازی سایت خود استفاده کنیم؟

پاسخ به این سوال چندین بخش مختلف را در برمی گیرد. اول این که در طراحی وب سایت اختصاصی معمولا تمام بخش های پروژه دقیقا مطابق با نیاز کاربر طراحی خواهد شد که این در قالب های آماده امکان پذیر نیست.

دوم این که امکاناتی که در طراحی سایت به صورت اختصاصی وجود دارند قابلیت گسترش و توسعه ییشتری نسبت های به قالب های آماده دارند و این خود دلیلی بر برتری آن ها است.

توجه داشته باشید که پروژه های طراحی شده توسط شرکت نوپرداز کاملا اختصاصی بوده و استفاده از قالب های آماده تنها با درخواست مشتری انجام خواهد شد. شرکت نوپرداز مفتخر است با استفاده از کادری با تجربه و مجرب در زمینه طراحی وب سایت و اپلیکیشن های موبایل شما را در این امر یاری کند.

منبع: https://nopardazco.net/pages/order-website-designing

الکسا، پیج رنک و سئو وب سایت

در این بخش به سه اصل مهم در میزان موفقیت یک وب سایت خواهیم پرداخت. رتبه ی الکسا: وب سایت الکسا به نشانی www.alexa.com یک زیرمجموعه از گروه آمازون می باشد و وظیفه ی آن رتبه بندی تمامی سایت های جهان است. این رتبه به دو شکل رتبه در کشور و رتبه در جهان ارائه می گردد. معمولاً یکی از عوامل جذب تبلیغات و اعتماد بازدید کنندگان رتبه ی الکسا می باشد. در حال حاضر رتبه ی یک الکسای جهان مربوط به گوگل و رتبه ی دو مربوط به فیس بوک می باشد که گاهی رتبه ی این دو سایت به علت رقابت شدید عوض می شود. برای اطلاع از رتبه ی الکسای دامینتان ابتدا به صفحه ی الکسای خود مراجعه کنید. (با نوشتن دامین به جای ghahvekashi.ir در آدرس زیر به صفحه ی الکسای خود وارد می شوید) http://alexa.com/siteinfo/nopardazco.net در سمت چپ صفحه ی سایت رتبه ی سایت خود در ایران و جهان را ملاحضه می کنید. همچنین تعداد سایت هایی که لینکی از سایت شما را هم قرار داده اند مشخص است. در سمت راست این صفحه گفته شده که Is ghahvekashi.ir your site و توضیحاتی برای کاهش رتبه ی الکسا داده شده که مهم ترین آن ها بهبود سئوسایت می باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد. یکی از عوامل کاهش رتبه درج یک فایل کوچک است که خود الکسا به شما می دهد و شما باید آن را در فولدر Public_html خود آپلود کنید. برای دریافت این فایل بر روی Get Certified Metrics کلیک کنید . البته باید در سایت عضو شوید. یکی دیگر از عوامل کاهش رتبه ی الکسا تعداد ارسال پست در روز است. یعنی اگر شما در روز ۲ پست ارسال می کنید این کار را تا آخر تداوم بدهید. هر چند این کار بی تأثیر نیست ولی تاکنون هیچ منبع موثقی صحت این گفته را تایید نکرده است. پیج رنک: سایت گوگل به هر سایتی از ۰ تا ۱۰ نمره ای می دهد که به آن پیج رنک (page rank) می گویند. هنوز هیچ سایتی موفق به دریافت پیج رنک ۱۰ نشده است و تمام سایت های معروف مثل فیس بوک ، یاهو و حتی خود گوگل پیج رنک ۹ دارند! بالاترین پیج رنک موجود در بین سایت های ایرانی پیج رنک ۶ است که مربوط به سایت بلاگفا می باشد. اساس نمره دادن گوگل براساس بک لینک (backlink) می باشد. هر گاه یک سایت آدرس شما را لینک کند ( حال چه به عنوان درج در لیست دوستان و چه به عنوان منبع در آخر مقالات) به سایت شما بک لینک داده است. این یعنی سایت شما ارزشمند تلقی کرده اند و همین باعث افزایش پیج رنک شما می شود. برای دیدن پیج رنک خود به سایت www.PPchecker.info مراجعه کنید. وقتی یک سایت با پیج رنک ۳ به شما بک لینک می دهد تأثیر بیشتری دارد تا وقتی که یک سایت با پیج رنک ۲ شما را لینک کند. معمولاً وجود نام سایت شما در میان لینکدونی سایت های معروف بازدید فراوانی درپی خواهد داشت. ولی اغلب سایت های معروف با شرط «پیج رنک شما باید ۴ و یا بیش تر باشد» تبادل لینک می کنند. سئو :
سئو یعنی میزان شناخته بودن سایت شما برای موتورهای جستجو که این بحث بیش تر برای گوگل مطرح می شود. اگر شما از قالب مناسب استفاده کنید، تیترهای شما کامل و صحیح باشند و به آخر مقاله ی خود برچسب بیفزایید سئو سایت شما بالا می رود و نتایج بیشتری از سایت شما در گوگل نمایش داده خواهد شد. البته سئو بیشتر در سایت های ایستا مشکل ساز بود چرا که باید شرایط گوگل در کدنویسی لحاظ می شد ولی امروزه کاربران سی ام اس ها مشکل چندانی ندارند و می توانند با پرداخت هزینه ای ساده سایت خود را سئوی صددرصد کند. در ادامه مقاله ای به نقل از سایت یک ادمین را درباره ی سئو خواهید خواند. بخش های قابل قبول در بهینه سازی درونی یا On-site SEO : 1- لینک های داخلی ۲- محتوای خوب و تازه ۳- ساختار آدرس دهی ۴- Meta Data 5- تصاویر ۶- چگالی کلمات کلیدی اگر در رابطه با موارد بالا اطلاعاتی دارید، حال بهتر است به سمت کارهایی برویم که باید از آن ها دوری کنید! نکته ی کوچک: افت رتبه ی وب سایت شما و عدم حضور در نتایج تا صفحات خیلی دور را پنالتی یا پنالایز شدن (penalize) می گویند. پنج تکنیکی که شما را برای پنالایز شدن آماده می کند!
۱- لینک ها: دوری از مخفی کردن و فروش لینک ها ایجاد لینک های غیرقابل دیدن یا invisible، به این معناست که شما به صفحه ای لینک می دهید ولی برای کاربران قابل مشاهده نیست. جلوگیری از نمایش داده شدن لینک ها به کاربران می تواند برای سایت شما مشکل ایجاد کند. همین طور خرید و فروش لینک باعث پنالتی شدن سایت شما می شود. شاهد افت خیلی از وب سایت های فارسی به خاطر خرید و فروش بک لینک بوده ایم. ۲- کلمات کلیدی: دوری از keyword stuffing اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing می گویند. این کار باعث می شود تا چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم بالا برود و در بعضی شرایط می تواند خیلی سریع باعث افت و پنالتی شدن سایت شما شود. این اتفاق بیشتر در استفاده زیاد از Tag ها رخ می دهد. همین طور این که یک مطلب را برای بالا بردن تعداد کلمات درونی آن ویرایش کنید و چندین بار کلمات کلیدی خود را در آن فقط به دلیل افزایش رتبه بالا ببرید، مصداق بارزی از keyword stuffing است. ۳- صفحات : برگه های Doorway Doorway ها که برایشان معادل فارسی سراغ ندارم، همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو می کنید و بر روی یک نتیجه کلیک می کنید، صفحه ای باز می شود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش می دهد. این صفحات کاملاً می توانند وب سایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند! اگر از این صفحات استفاده می کنید، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید. ( نطق نویسنده : حالا چه عجله ایه؟!) ۴- محتوا: هیچ گاه از محتوای تکراری یا Duplicate content استفاده نکنید. ایجاد محتوای تازه و با کیفیت زمان می برد، برای همین بعضی از شرکت ها از محتواهای تکراری یا Scraped استفاده می کنند. به عبارت دیگر ، آنها محتوا را از دیگر سایت ها کپی می کنند و به نام خودشان درون سایتشان قرار می دهند. البته اگر به صفحه ی اصلی که مطلب را از آن کپی می کنید لینک بدهید، جلوی پنالتی شدن شما تا حدودی گرفته می شود ولی در هر صورت، کپی محتوا کار درستی نیست، حتی اگر با لینک به مرجع باشد! ۵- Page Cloaking Page Cloaking تکنیکی است که محتوای نمایش داده به کاربر با آن چیزی که روبات های موتورهای جست و جو می بینید متفاوت است. (نویسنده : مثلاً رنگ نوشته ها را با رنگ پس زمینه یکی می کنند که بازدید کننده نتواند متون را ببیند. البته این با مخفی کردن فرق می کند) یعنی اگر صفحاتی که کاربر و موتورهای جست و جو می بینید متفاوت باشد، شما یک صفحه را به اصطلاح Cloak کرده اید. این تکنیک می تواند سایت شما را سریع تر از آن چیزی که فکرش را می کنید پنالتی کند! بهتر است که نگاهی به ساختار سایت خودتان بیاندازید تا ببینید که آیا مشکلات فوق را دارد یا خیر؟ اگر دارد که هرچه سریع تر آنها را رفع کنید.

تجربه کاربری در طراحی سایت چیست؟

بحث ux یا تجربه کاربری یک اصل خیلی مهمی می باشد که کاربرد بسیار زیادی در طراحی وب سایت ها دارد.
تعریفی که در مورد تجربه کاربری می توان به صورت کلی بیان کرد این چنین می باشد:رعایت اصول در بخش های مختلف طراحی باعث می شود که کاربران به راحتی از این بخش استفاده کنند.
وقتی کاربران بخواهند از سایت ها بازدید کنند طبیعتا در یک نگاه اول ظاهر سایت که به نظرشان جالب باشد یازدید می کنند که به محتویات توجه می کنند پس در این مرحله تجربه کاربری هست که به موفقیت کمک زیادی می کند.
وقتی محتویات سایت را با رعایت قوانین رابط کاربری ایجاد کنیم باعث می شود که محصولات و مطالب در سایت خیلی زیبا نمایش داده شود و کاربران را جلب سایت کند.
راه اندازی کسب و کار موفق طراحی وب سایت

تفاوت رابط کاربری و تجربه کاربری

تجربه کاربری:وقتی یک طرح را میخواهیم شروع کنیم باید به موضوع دقت کنیم و بر اساس موضوع شروع به کار کنیم در این مورد گرافیست ها با وجود ترفند های زیادی طراحی را شروع می کنند به صورتی که طرحی که ارائه می شود مورد توجه کاربران قرار می گیرد یا نه؟

رابط کاربری

در این زمینه با استفاده از کدنویسی صورت می گیرد که باید طرحی را داشته باشیم تا بتوانیم کدنویسی را آغاز کنیم و بر روی وب سایت ها بتوانیم پیاده سازی کنیم،برنامه نویسی هایی که در این زمینه صورت میگیرد ابتدایی ترین آن ها که خیلی مهم هست اچ تی ام ال و سی اس اس می باشد البته اگر بخواهیم یک قالب خوب و حرفه ای طراحی کنیم باید از کدنویسی های پیشرفته که جاوااسکریپت و کتابخانه های جاوااسکریپت می باشد استفاده کنیم.
بعد از طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری یک اصل مهمی که باید توجه زیادی کرد ریسپانسیو بودن هست که باید توجه کرد برای ریسپانسیو کردن قالب ها در گذشته با اچ تی ام ال و سی اس اس این کار را انجام می دادند ولی بوت استرپ کار را در این مورد خیلی راحت کرده هست در ضمن در کد نوبسی یوت استرپ هم باید اچ تی ام ال و سی اس اس را بلد باشیم تا بتوانیم با کمک این سه مورد یک سایت ریسپانسیو خوبی ارائه بدهیم.
یا رعایت کردن رابط کاربری و تجربه کاربری و بوت استرپ می توان یک قالب بسیار زیبایی را ایجاد کرد.
12345
last